Opruimcoach voor de creatieve 
 solo-ondernemer & freelancer 
                                              








 Professionele organizer 

Wil jij graag je huis en bedrijf aanpakken met een professionele organizer? Hi, ik ben Dorien! Ik woon in Grobbendonk, en ik ben een van de weinige gecertificeerde KonMari-experts in België. Daarnaast ben ik de enige die zich enkel richt op solo-ondernemers en freelancers zoals jij. Ik coach jou niet alleen op gebied van opruimen en organiseren, maar ik zorg er ook voor dat jij je beter in je vel voelt en je bedrijf beter loopt. Ben jij klaar voor een leven vol joy?


 Wat doet een professionele organizer? 

Waarschijnlijk denk je dat je al wel weet hoe je moet opruimen en organiseren. Wat de meeste mensen onder opruimen verstaan, is echter niets meer dan spullen verplaatsen. Het zorgt ervoor dat alles tijdelijk opgeruimd lijkt, maar voor je het weet is alles opnieuw een chaos. Hierdoor ben je als het ware gevangen in een constante cyclus van opruimen. Mijn doel als professionele organizer is om jou te leren hoe je kan opruimen en organiseren met een blijvend effect. Je leert hoe je spullen kan loslaten zonder schuldgevoelens, wat belangrijk is om te houden en hoe je dat bepaalt. Na jouw 'opruimfeestje' ervaar je meer flow, eenvoud en structuur in je bedrijf. Je hebt meer tijd over om aan je missie te besteden, in plaats van aan je backoffice en administratie. Of je besteedt die extra tijd gewoon lekker aan jezelf.

Kies de optie die jou op dit moment in je leven een stap dichter brengt bij jouw droomleven
Klik op de afbeelding of knop om meer te weten.



Gratis doe-boek + handige checklist 
met 63 mini organizing tips
voor meer eenvoud en minder ruis 
in je bedrijf en privé leven.
Direct in je inbox.📨



Videoreeks in de vorm van een 
groepstraject waarbij je in 3 maanden 
je werkplek structureert en vereenvoudigt
 Verwacht geen saaie cursus, wel een
interactieve samenwerking met direct resultaat! 



Dit persoonlijk 1-op-1 traject bij jou thuis maakt letterlijk ruimte voor jouw droomleven! Ervaar the life changing magic van opruimen bij je thuis. Exclusief traject voor 3 klanten per jaar.
Enkel op aanvraag.




 Elke keer merk ik deze struggles bij mijn klanten: 

  1. Het lukt je niet om je kantoor en huis ordelijk te krijgen omdat je niet weet hoe je er aan moet beginnen. Daardoor doe je zelfs de moeite niet meer om te starten. Je geeft op voor je goed en weg begonnen bent.

  2. Je kasten opruimen staat al jaren op je to-do lijst, en omdat je je telkens voorneemt "Ik doe dat later wel", komt het er niet van. Want eerlijk, we hebben wel leukere dingen om te doen in ons verlof. Zo blijf jij je frustreren over verloren documenten, het betalen van verwijlkosten en sleutels die weer eens kwijt zijn.

  3. Je probeerde allerlei methodes, zonder blijvend resultaat. Daardoor lijkt opruimen een never ending story en voelt het alsof je altijd aan het herorganiseren bent. En jij wil niet elke dag van het jaar bezig zijn met opruimen!

  4. Je vervalt in "Als creatieveling ben ik nu eenmaal chaotisch aangelegd", maar is dat wel zo? Ik durf dit tegenspreken.

  5. Je bent ervan overtuigd dat je alles alleen moet doen in je bedrijf, dus ook organiseren en structureren. Je wil eerst je bedrijf of team doen groeien voor je investeert in opruimcoaching, maar dit is de omgekeerde volgorde. Zorg dat je eerst je eigen shit op orde hebt, voor je denkt aan uitbreiden. Leer eerst zelf efficiënt werken voor je dingen uitbesteedt aan anderen. Weer een kost gespaard!

  6. Je hebt geen zin om eindeloos op te ruimen, waardoor het altijd op de lange baan wordt geschoven. Daardoor vind jij geen rust in je eigen huis en eigen werkplek. Je kan niet ten volle genieten van je vrije tijd. Al die open tabblaadjes in je hoofd van "zou-ik-nog-moeten-doen", kosten je bakken energie. Energie die je liever aan leuke dingen besteedt.

  7. Je vindt het moeilijk om spullen weg te gooien omdat je die ooit nog kan gebruiken. Hierdoor blijf jij onnodige dingen vasthouden die je in de weg staan om te groeien naar de persoon en het type bedrijf dat je wil worden. Laat je groei niet tegenhouden door spullen die niet meer bij je toekomstvisie passen.

  8. Door gebrek aan structuur in je kasten doe je vaak dubbele aankopen zonder het door te hebben, omdat je dingen kwijt bent of ze niet direct kan vinden. Dit maakt dat je veel meer geld uitgeeft dan nodig is.


Fotografen, keramisten, make-up artiesten, schoonheidsspecialistes, grafisch ontwerpers, osteopaten, kinesisten, restaurantuitbaters, interieurvormgevers, beeldhouwers, schilders, meubelmakers, goudsmid, schrijvers, kledingzaakuitbaters, modeontwerpers, auteurs, yogaleraren, coaches, …


Het was oorspronkelijk niet mijn doel om zelfstandige opruimcoach te worden. Het is 'per toeval' zo gelopen. Hoe het zo is gelopen, en hoe Helder Huis daaruit is ontstaan, vertel ik op de pagina  over mij . Wat ik wél met zekerheid kan zeggen, is dat ik niet meer terug in loondienst zal werken. Desondanks heb ik uit mijn meer dan 15-jarige carrière als werknemer binnen de bedrijfswereld heel veel zaken geleerd die ik nu meeneem als professionele organizer. Aanvankelijk heb ik de opleiding tot KonMari-consultant gevolgd vanwege de grote impact die de Marie Kondo Methode heeft gehad op mijn eigen leven. Vanuit mijn eigen ervaring als zelfstandige, is mijn missie ontstaan om vrouwelijke solo-ondernemers en freelancers te helpen met opruimen en organiseren.

 Opruimen en organiseren voor solo-ondernemers en freelancers 

Ik heb er bewust voor gekozen om mij te specialiseren als  opruimcoach voor bedrijven, meer specifiek voor vrouwelijke ondernemers. Omdat een solo-onderneemster zowel de CEO als de boekhouder, de marketeer en de secretaresse is in haar bedrijf, is net zij het meeste gebaat met systemen en een structuur die haar ontzorgen. Het werken als zelfstandige is immers veel gemakkelijker met een methode die je administratie tot het minimum beperkt en een systeem dat zoveel mogelijk repetitieve taken minimaliseert en automatiseert. Als professionele organizer leer ik jou hoe je efficiënter kan opruimen en organiseren met een blijvend effect. Het resultaat hiervan is meer tijd om persoonlijk aan je klanten te besteden of meer vrije tijd voor jezelf. Want jij wilt zoveel mogelijk met je corebusiness bezig zijn, net zoals ik.